Медичні терміни: А Б В Г Д Е Є Ж З І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я

Алкоголізм і його наслідки

Немає в людському організмі жодного органу, який би не руйнувався алкоголем. Але найсильніші зміни і в саму першу чергу наступають в людському головному мозку. Саме там ця отрута має властивість накопичуватися. Після прийому кухля пива, склянки вина, 100 грамів горілки - в них міститься спирт всмоктується в кров, з кровотоком йде в мозок і у людини починається процес інтенсивного руйнування кори головного мозку.

Механізм руйнування дуже простий. У 1961 році троє американських учених-фізиків Найслі, Маскауи і Пеннінгтон розглядали в виготовлену ними довгофокусний мікроскоп людське око. Вони через зіницю сфокусувалися на найдрібніших судинах сітківки ока, збоку дали підсвічування і фізикам вперше в історії науки вдалося зазирнути всередину посудини людини і побачити, як по судині тече кров.

Що ж побачили фізики? Вони побачили стінки судини, побачили лейкоцити (білі кров'яні тільця) і еритроцити (червоні кров'яні тільця, які переносять кисень від легень до тканин, а вуглекислий газ - в зворотному напрямку).

По судинах текла кров, все знімали на плівку. В один із днів фізики посадили до мікроскопу чергового клієнта, глянули йому в око і ахнули. У людини по судині гуляли тромби: згустки, склеювання еритроцитів. Причому в цих склейках вони налічували по 5, 10, 40, 400 до 1000 штук еритроцитів. Вони їх образно назвали виноградні грона. Фізики перелякалися, а людина сидить і ніби нічого. У другого третього нормально, а у четвертого знову тромби. Почали з'ясовувати і з'ясували: ці двоє напередодні пили.

Тут же фізики здійснили варварський експеримент. Тверезій людині, у якого в судинах було все нормально, дали випити кухоль пива. Через 15 хвилин у крові колишнього тверезої людини з'явилися алкогольні склеювання еритроцитів.

Фізики вирішили, що вони зробили видатне наукове відкриття - безпосередньо довели, що алкоголь згортає кров (є тромбообразующим засобом) в судинах людини, а не тільки в пробірці, як було відомо з досвіду. Цей досвід, який раніше показували в школі в 9 класі на уроках біології, полягає в наступному. У пробірку наливається вода і в неї крапають кілька крапель крові. На тлі лампи вода забарвлюється в яскраво-оранжевий колір. Тут же в це пробірку крапають кілька крапель горілки і прямо на очах кров згортається пластівцями. Отже, як виявилося, не тільки в пробірці, але й у судинах алкоголь згортає кров.

На всякий випадок фізики звернулися до медичної енциклопедії і з подивом виявили, що медицина вже 300 років діагностує алкоголь, як наркотичний нейротропну і протоплазматична отрута, тобто отрута, що впливає і на нервову систему, і на всі органи людини; отрута, руйнуючи їх структуру на клітинному і молекулярному рівнях.

Як відомо, спирт - це хороший розчинник. Як розчинник він широко застосовується у промисловості при виготовленні лаків, політур, у ряді хімічних виробництв для синтезу фарб, синтетичного каучуку і іншого. Він розчиняє всі: і жир, і бруд, і фарбу... Тому спирт у техніці застосовують для знежирення поверхні. Але адже, потрапивши в кров, спирт і там поводиться як розчинник!

Що відбувається, коли алкоголь (завжди містить спирт) потрапляє через шлунок і кишечник в кров?

У звичайному стані зовнішня поверхня еритроцитів як би покрита тонким шаром мастила, що при терті об стінки судин електризується. Кожен з еритроцитів несе на собі однополярний негативний заряд, а тому вони мають початкове властивість відштовхуватися один від одного. Спиртовмісна рідина видаляє цей захисний шар і знімає електричну напругу. В результаті еритроцити замість того, щоб відштовхуватися, починають злипатися.

При цьому червоні кров'яні клітини набувають нове властивість: вони починають злипатися один з одним, утворюючи більші за розміром кульки. Процес йде в режимі снігових грудок, розмір яких зростає з кількістю випитого. Діаметр капілярів в окремих частинах тіла (мозок, сітківка ока) іноді настільки малий, що еритроцити буквально «протискуються» за ним поодинці, нерідко розсовуючи при цьому стінки капілярів. Найменший діаметр капіляра в 50 разів тонше людського волосся, дорівнює 8 мікрон (0,008 мм), найменший діаметр еритроцита - 7 мікрон (0,007 мм). Тому ясно, що утворення, що містить кілька еритроцитів, не здатне рухатися по капілярах. Рухаючись по ветвящимся артеріях, а потім по артериолам все меншого калібру, він досягає в кінці кінців артеріоли, що має діаметр, менший діаметра згустку, і перекриває її, повністю припиняючи кровотік в ній, отже кровопостачання окремих груп нейронів головного мозку припиняється. Згустки мають неправильну форму і містять в середньому 200 - 500 еритроцитів, середній їх розмір дорівнює 60 мікрон. Зустрічаються окремі згустки, що містять тисячі еритроцитів. Зрозуміло, тромби таких розмірів перекривають артеріоли не самого дрібного калібру.

Внаслідок того, що припиняє надходити кисень до клітин головного мозку, починається гіпоксія, тобто кисневе голодування (киснева недостатність). Саме гіпоксія і сприймається людиною як нібито нешкідливий стан сп'яніння. І це призводить до «оніміння», а потім і відмирання ділянок головного мозку. Все це суб'єктивно випившим алкоголь як «свобода» від зовнішнього світу, схожа з ейфорією звільняється з в'язниці після довгого «відсидки». Насправді просто частина головного мозку штучно відключається від сприйняття часто «неприємною» інформації ззовні. Погодьтеся, що втрата рівноваги, неадекватні дії і втрата пам'яті - це все характеристики не «охмеления», а одуріння, тобто, те, що властиво дурням і шизофренікам. Що ж відбувається з головним мозком п'є? Що ж відбувається з цими убитими клітинами?

Ці клітини - людська тканина. Температура під черепом 36оС. Ці вбиті клітини починають гнити і розкладатися. Але щоб ці гниючі клітини не отруїли мозок зовсім, організм змушений закачувати під череп величезна кількість рідини. Ось ця рідина і тисне з ранку кліщами голову того, хто напередодні пив. В цьому і полягає причина головного болю з похмілля. Для видалення загиблих клітин в корі головного мозку створюється підвищений тиск за рахунок посиленого припливу рідини і фактично прямого фізіологічного "промивання" головного мозку. Саме з цим і пов'язана мучающая вранці жага - потреба в додатковому обсязі рідини.

У цьому причина того, що організм потребує багато води для промивки залишилися мізків від відмерлих клітин. Закачана під череп рідина розчиняє мозкові клітини і на ранок через сечостатеву систему зливає їх у міську каналізацію. Синдром похмілля - не що інше, як процес, пов'язаний з видаленням з головного мозку загиблих через відсутність кровопостачання нейронів. Організм відторгає загиблі клітини, з цим і пов'язані ранкові головні болі.

Категорія: Психіатрія | Переглядів: 1586 | Рейтинг: 0.0/0